A kókusz jótékony hatásai
2019-10-08  /  Szerző:   /  Rúzs  /  Nincs hozzászólás

A kókusz népszerűsége többek között annak köszönhető, hogy nagyon sok mindenre jó – a főzéstől egészen a szépségápolásig –, hiszen azon ritka növények közé tartozik, amelyeknek minden részét fel lehet használni. Ezt a csodás gyümölcsöt rendkívül értékes összetevők alkotják: rostokban és ásványi anyagokban gazdag, sok benne a kalcium, a foszfor és a magnézium, továbbá még jó néhány vitamint (E-, C- és B-vitaminokat) tartalmaz nagy mennyiségben. És, hogy mik a kókusz hatásai, egészen pontosan melyek az előnyei a kókuszolajnak, a kókuszitalnak és a kókuszvíznek? Már soroljuk is!

gasztro

A kókuszvíz

A kókusz belsejében található tiszta nektár a kókuszvíz, amely egy ízletes, frissítő és alacsony kalóriatartalmú ital (egy csészében csupán 19 kalória van!). Méretétől függően egy kókuszdióban legalább 200 milliliter, de akár 1 liter kókuszvíz is lehet! Jótékony hatásai közül a legfontosabb talán, hogy kiválóan hidratálja a testünket és oltja szomjúságunkat. Segíti továbbá az anyagcserét, de nagy mennyiségben sem okoz hasmenést. Rendszeres fogyasztása mellett azt tapasztalhatjuk, hogy bőrünk szebbé válik, ha pedig pattanásokkal küzdünk, akkor akár arctonikként is alkalmazhatjuk.

gasztro

A kókuszolaj

A kókuszolaj, amelyet egyébként kókuszzsír néven is szokás emlegetni, a kókuszpálma magjának szárított beléből készül. Ebből a növényi olajból érdemes a szűz verziót választani, hiszen ezt hidegen sajtolják, azaz minden értékes összetevő megtalálható benne, ami a kókuszban is megvan. Az egyik ilyen a laurinsav, amely egyébként az anyatejben is előfordul. A kókuszolaj ötven százalékban tartalmazza ezt a zsírsavat, amely a szervezetbe jutva hatékonyan lép fel a baktériumok és vírusok ellen. Antibakteriális hatásán túl a kókuszolaj megelőző szerepet játszik a szív- és érrendszeri problémák kialakulásában is, hiszen segít egyensúlyban tartani a koleszterinszintet.

gasztro

A kókuszital

A kókuszital nem a természet ajándéka, nekünk magunknak kell előállítani ezt a növényi italt, amely remekül helyettesítheti a tehéntejet. A kókusz húsának leforrázásával, turmixolásával, majd a pép átszűrésével juthatunk “kókusztejhez”, amelynek íze édesebb, állaga pedig sűrűbb, mint a tehéntej. Az így kapott növényi italt aztán desszertek, kávék és indiai fogások készítéséhez is felhasználhatjuk. A “kókusztejben” – amelyet laktózérzékenyek is nyugodtan fogyaszthatnak – ráadásul nemcsak kálium, kálcium és foszfor van bőségesen, de még a torokfájást is hatékonyan kezelhetjük vele. A kókuszital kalóriatartalma azonban jóval magasabb, mint a kókuszvízé: egy csészényi mennyiségben (250 ml) 445 kalória és 48 gramm zsír van.

gasztro

Forrás: Activebeauty

Nincs lehetőség hozzászólni ehhez a bejegyzéshez.