Így lesz tökéletes a sült krumpli
2018-06-17  /  Szerző:   /  Rúzs  /  Nincs hozzászólás

Az egyik legkedveltebb köretünk a sült krumplit, ami általában egyszerűen olajban kisütünk. Ám érdemes kipróbálni olyan módszereket, amelyektől ez a nagy kedvenc még finomabb lesz!

A sült krumplit mindenki szereti, de az olajban úszó, agyonsütött, puha változatért senki sem rajong. Heston Blumenthal már utánajárt annak, hogyan készíthetünk mennyei sült krumplit, az ő módszerét leegyszerűsítve mi, egyszerű háziasszonyok is ellenállhatatlan változatot készíthetünk.

1. Fontos a krumpli fajtája!

A jó minőségű, jó ízű burgonya az alapja annak, hogy a végeredmény is valóban finom legyen. A számtalan fajta kínálata mellett érdemes több változatot kipróbálni és ragaszkodni ahhoz, ami bevált, ami ízlik. Kérd ki a zöldséges véleményét abban, hogy ő mit ajánl a sült krumpli készítéséhez.

2. Mosd meg!

A burgonyát megpucoljuk sütés előtt, majd megmossuk. Érdemes bő, hideg vízben legalább öt percig mosni, hogy a keményítőt eltávolítsuk róla.

3. Főzd elő!

Gyöngyöző, enyhén sós vízben 10-15 perc alatt főzzük meg a krumplit sütés előtt. Ügyeljünk arra, hogy ne főzzük túl. Ha kész, tegyük rácsra a burgonyákat, vagy száraz konyharuhára és hagyjuk megszáradni és kihülni. Csak ezután kezdjük a sütést!

4. Nem mindegy milyen olajat használsz!

A leggyakrabban a napraforgóolajat használjuk a burgonya sütéséhez: félig töltjük a serpenyőt olajjal és hozzáadjuk a burgonyát, majd megsütjük. Ezzel a módszerrel azonban a krumplit feleslegesen sok olajat szív magába, ezért nagy mennyiségű zsírral terheli meg a szervezetünket, valamint a sütés közben képződő pörzsanyagok emésztési problémákat is okozhatnak az arra érzékenyeknél.

5. Használj kókuszzsírt!

Egyre elterjedtebb a kókuszzsír használata sütéskor, amelynek nagy előnye, hogy olajszag és füst nélkül készíthetünk vele sült krumplit, vagy akár sült húsokat is.  Ráadásul szervezetünk könnyebben dolgozza fel, mint a napraforgóolajat. Magas oxidációs pontjának köszönhetően sütés közben nem indít be káros oxidatív folyamatokat, ezért leszűrve többször is felhasználható. És ami fontos: nem lesz tőle kókuszízű a sült krumpli!

6. Mogyoróolajjal mennyei!

A mogyoróolaj gazdag egyszeresen telített zsírsavakban és rendkívül jól tűri a magas hőmérsékletet anélkül, hogy káros anyagokká égne el. Emellett egy kellemes és új ízt kölcsönöz az élteleknek.

7. Gyorsan süsd ki!

Következő lépes az olajban sütés. A burgonyát a 130 °C-os hőmérsékleten 5 percig süsd, majd  180 °C hőmérsékleten süsd készre. Aranybarna, kívül ropogós, belül lágy sült krumpli a végeredmény!  Fontos, hogy rázogatva, dobálgatva süsd, és semmikép sem kevergetve. Ezzel a módszerrel anélkül válik ropogóssá, hogy a víztartalmát elveszítené.

8. Tepsiben sütés!

Ha nem főzted elő a burgonyát, akkor a gerezdeket egy kevés olajban forgasd meg. Egy sütőpapírral bélelt tepsiben elhelyezzük a krumplit és előmelegített sütőben 200 fokon aranybarnára sütjük.

9. A kétszer sütős módszer!

Ennek az eljárásnak a titka, hogy a burgonyákat kétszer kell kisütni. Először a krumplit elősütjük forró zsiradékban, majd amikor a külseje hólyagossá válik és púposodni kezd, akkor kivesszük és hagyjuk teljesen kihűlni. Ilyenkor a lehűtött és elősütött krumplit le is fagyaszthatjuk későbbi felhasználásra. Közvetlenül tálalás előtt visszatesszük a forró zsiradékba, és készre sütjük.

Forrás: Mindmegette

Nincs lehetőség hozzászólni ehhez a bejegyzéshez.