8 étel és ital, amitől ragyogó lesz a bőrünk
2018-05-01  /  Szerző:   /  Rúzs  /  Nincs hozzászólás

Hiába költünk el egy vagyont drága bőrápoló termékekre, ha közben nem táplálkozunk egészségesen. Új sorozatunkban eláruljuk, mit kell ennünk ahhoz, bársonyos és kellően hidratált legyen a bőrünk!

1. FŐZÖTT PARADICSOM

A paradicsom piros színéért felelős fitokemikália, a likopin növeli a kollagén erősségét. A kollagén pedig egy olyan fehérje, amitől a bőr feszes és fiatalos marad, ráadásul védelmet nyújt az UV-sugárzás oxidáló hatása ellen, valamint felszámolja a bőr öregedéséért felelős szabad gyököket. Egy brit tanulmány során 33 százalékkal jobban védekezett azoknak a szervezete a leégés ellen, akik napi 5 evőkanálnyi paradicsompasztát fogyasztottak. Miért kell megfőzni? Mivel így még több likopin szabadul fel!

2. SÁRGARÉPA

Nyugodtan gondolhatunk úgy a répára, mint a természet varázspálcájára. Nem csak a szemünknek tesz jót, de a pattanásoktól is megszabadít! Valójában persze nincs a dologban semmi mágikus, csak rengeteg béta­karotin és A­vitamin, ami antioxidánsként megakadályozza a bőr külső rétegében található sejtjeinek túltermelését. Az elhalt, felesleges sejtek így nem tömítik el a pólusainkat, a végeredmény pedig a tiszta arcbőr. Egyes kutatások szerint még a bőrrák kockázatát is csökkenti ez a vitamin.

3. ÉDESBURGONYA

Egy evolúcióval és viselkedéstannal foglalkozó tanulmány szerint egy gyümölcsökben és zöldségekben gazdag diétától egészségesebb, sugárzóbb és vonzóbb lesz a bőrünk, mint a napozástól. Ám akik főleg piros és narancssárga zöldségeket ettek, valóban úgy néztek ki, mint akik most jöttek a tengerpartról. Mindezért a karotinoidok felelősek, ahogy a zöldségek színéért is. Ebből az összetevőből pedig az édesburgonya tartalmaz a legtöbbet, már egy közepes méretű is a napi szükségletünk 200 százalékát biztosítja.

4. KURKUMA

Ez a csodálatos fűszer nem csak a fájdalomcsillapításban nyújt segítséget, a bőrünket is óvja. Egy vizsgálat szerint kurkumin nevű antioxidánsa az egyik leghatásosabb eszköz a gyulladások és a szabad gyökök elleni küzdelemben. Emellett azt is megállapították, hogy a fűszerrel világosabbá tehetjük vele a pigmenthibákat és a sebhelyeket, kiegyensúlyozottabb lesz tőle a hormonháztartásunk, és enyhíti a leégés kellemetlen tüneteit is, mivel meggátolja egy olyan enzim képződését, ami a pigmenttermelésért felelős. Tejjel és kókuszolajjal kiváló arcpakolást készíthetünk belőle!

5. LAZAC

Nem csak a gyulladáscsökkentő Omega­3 zsírsav legjobb forrása, de dimetil­etanolamin is található benne, ami a bőrsejtek membránjának védelmében játszik komoly szerepet. A membrán megerősítésével pedig megakadályozza azt a hanyatlást, ami a bőr korai öregedéséhez vezet. Ráadásul ez a tápanyag az arachidonsav termelését is megelőzi, ami a ráncok kialakulásáért felelős. Ám ez még nem minden! A B-­vitaminokkal együttműködve növelik az acetilkolin nevű neurotranszmitter termelését, ami létfontosságú az izmok megfelelő működéséhez, ezzel pedig hozzásegít szép tónusú és feszes arcbőrhöz.

6. PAPAJA

Ez az egzotikus gyümölcs bővelkedik egészséges, aktív enzimekben. Ezek közül az egyik a kimopapain, amit a gyulladásos betegségek gyógyítására is használnak – ez pedig a bőrbetegségek nagy részének is fájdalmas tünete. Egy másik hatóanyag, a papain pedig akár a foltok és az akne eltüntetésében is segíthet, mivel feloldja a pórusokat eltömítő zsírt. Arról nem is beszélve, hogy egy bögrényi friss papaja a napi C-­vitamin szükségletünk 144 százalékát fedezi, ami megerősíti a szervezetünkben található kollagént.

7. SÁRGA KALIFORNIAI PAPRIKA

A C­-vitamin kulcsszerepet játszik a bőr­ és izomszövetek növekedésében, ahogy a kollagénében is – ami biztosítja a csontok, a bőr, az izmok és az inak erejét, tartását. Ennek pedig kiváló forrása a sárga kaliforniai paprika! Egy japán nőkön végzett tanulmány szerint a zöld és sárga zöldségeket fogyasztó tesztalanyok sokkal kevésbé voltak hajlamosak a ráncosodásra még akkor is, ha dohányoztak és gyakran égette a bőrüket a nap. Egy brit kutatás eredménye alapján pedig 11százalékkal kevesebb ránca volt azoknak, akik 3 éven keresztül minden nap magukhoz vettek 4 milligramm C­-vitamint.

8. SÁFRÁNYOLAJ

Teljes nevén pórsáfránymagolaj, amit sokan hanyagolnak, mivel a benne található Omega­6 zsírsav akár gyulladást is okozhat a szervezetünkben. Ugyanakkor pont ez a zsírsav segít abban is, hogy megfelelően hidratáljuk a száraz, repedezett, viszkető bőrt. Rugalmasan tartják a sejtfalakat, ami segíti abban, hogy több víz kerüljön a felhámba. Egyes kutatók szerint még olyan kóros elváltozások tüneteit is enyhítheti, mint az ekcéma. Eldobhatjuk a drága krémeket, használjunk sáfrányolajat!

Forrás: Mindmegette

Nincs lehetőség hozzászólni ehhez a bejegyzéshez.