7 bevált tipp a szenvedésmentes fogyáshoz
2018-09-15  /  Szerző:   /  Rúzs  /  Nincs hozzászólás

Diétázni nem könnyű: sok megszorítással és komoly odafigyeléssel jár egy-egy módszer követése, arról nem is beszélve, hogy milyen nehéz hosszú távon megtartani az egyszer nagy nehezen elért ideális testsúlyt. Az alábbi 7, tudományosan bizonyított tippel, különösebb erőfeszítés nélkül, egyenletesen fogyhatsz, és a későbbi súlygyarapodást is megelőzheted.

1. Egyél lassan, rágj alaposan!

Az agyunknak időbe telik feldolgozni, hogy a gyomrunk mennyire van tele. Ha lassan eszel, és alaposan megrágsz minden falatot, elkerülheted a túlevést, mivel a jóllakottság-érzés időben eljut az agyig. Ezzel a módszerrel a későbbi súlygyarapodásnak is gátat vethetsz.

2. Valami egészségtelent eszel? Tálald kicsi, piros tányéron!

Ha kisebb tányéron tálalsz, ügyesen megvezeted az agyad, mivel látványra egy teljes adagot megettél – holott, feleakkora tálon, logikus, hogy csak feleannyi étel fér el. Ha az a tányér még piros is,  akkor éred el a tökéletes hatást, mivel az “ami piros – az tilos” feltételes reflexe azonnal megálljt parancsol a falási ingernek.

3. Étkezz fehérjedúsan!

A fehérje nagyon komoly hatással van az étvágyra: ha minden étkezésedbe beépíted, hamarabb érzed úgy, hogy jól laktál. Bizonyított, hogy megfelelő mennyiségű fehérje elfogyasztásával súlycsökkenést érhetsz el, anélkül, hogy sportolnál vagy drasztikusan csökkentenéd a kalóriabevitelt. Egyél tehát minél több csirkemellet, halat, görög joghurtot. lencsét, quinoát vagy mandulát!

4. Tedd el szem elől az egészségtelen ételeket!

Ha az egészségtelen kajákat a konyhapulton tartod, jártadban-keltedben nagyobb eséllyel kapsz majd be belőlük egy-egy falatot. Legyen inkább az egészséges,  diétás finomságoké ez a terület: a gyümölcsök, a zöldségek kilószámra sorakozhatnak, ezekből bátran nassolhatsz!

5. Egyél rostdúsan!

A rostban gazdag ételekben az a nagyszerű, hogy hamar és viszonylag sokáig eltelítenek, így ritkábban leszel éhes, és ha megéhezel is,  kevesebbet eszel. Ilyen jótékony hatású, rostos étel például a bab, a zabpehely, a zabkorpa, a kelbimbó, a spárga a narancs és a lenmag.

6. Igyál, igyál, igyál!

Mármint vizet, de abból minden étkezés előtt egy-egy pohárral – ez segít abban,  hogy kevesebb kalóriát vigyél be a szervezetedbe. Egy kutatás bebizonyította, hogy ha evés előtt fél órával megiszunk fél liter vizet, azzal olyan mértékben csökken az étvágyunk, hogy 44%-al többet fogyhatunk 3 hónap alatt, mint, ha nem tennénk. Szuperolcsó, szuperegyszerű – szuperhatékony!

7. Aludj jól és kerüld a stresszt!

Ha nem alszol eleget, és fáradt vagy, a tested azonnal jelez az agyadnak: “energiát, még!”. És mivel a  nap közepén, mi sajnos nem dőlhetünk le sziesztázni, ezt a parancsot az agy csak úgy tudja teljesíteni, ha éhségérzetet generáló hormonok termelését indítja el,  farkasétvágyat csinálva ezzel a hulla fáradt delikvensnek. Vagyis, ha fogyni szeretnél – aludj sokat, és így megúszhatod, hogy éberre etessen az agyad!

Forrás: Mindmegette

Nincs lehetőség hozzászólni ehhez a bejegyzéshez.