6 tipp, hogyan hívd randira azt a munkatársad, aki tetszik
2018-02-09  /  Szerző:   /  Randi  /  Nincs hozzászólás

Új munkahelyre kerültél, vagy a régi munkahelyedre új kolléga érkezett, aki nagyon tetszik neked? Az újonnan érkezett munkatárssal közelebbről is meg szeretnél ismerkedni, de nem tudod, hogyan kerülj hozzá közelebb anélkül, hogy az nyomulásnak tűnne? Alábbi cikkünkben adunk 6 tippet arra, mikre érdemes figyelned akkor, ha egy kollégádat randira szeretnéd hívni.

1. Mielőtt randira hívod egy munkatársadat, légy tisztában a cég által képviselt irányelvekkel!

A munkahely az munkahely, és nem egy társkereső hely vagy egy szórakozóhely. Mielőbb komolyabb kapcsolatba kezdenél egy munkatársaddal, győződj meg arról, hogy a cégnél nincs semmiféle szabály, ami a munkatársak közötti párkapcsolatok kialakítását megakadályozná. Olykor a munkatársak között olyan kapcsolatok is kialakulhatnak, melyek akár kockázatot is jelenthetnek a cég működésére nézve. Ilyenek például azok a kapcsolatok, melyek a felettesek és alattvalóik között alakulnak ki. Ha egy ilyen munkakapcsolatból párkapcsolat is kialakul, akkor előfordulhat, hogy nem megfelelően lesznek leosztva a cégen belüli feladatok, egy esetleges szakítás esetén pedig akár egyik kolléga távozását is eredményezheti. Mielőtt randira hívnád egy olyan kollégádat, aki tetszik, érdeklődj utána, hogy cégen belül hogyan kezelik a kollégák között szövődött párkapcsolatokat.

2. Ha egy munkatársaddal szeretnél párkapcsolatot kialakítani, először legyetek barátok!

Ha tetszik a munkatársad, és közelebb szeretnél kerülni hozzá, ne nyomulj rá túlságosan. A kezdetekben próbáld meg jobban megismerni, menj el vele ebédelni vagy kávézzatok egyet közösen, legyetek először barátok. Ha az együtt töltött idő után úgy érzed, hogy jól működnétek együtt egy párkapcsolatban is, ha egyezik az értékrendetek és a személyiségetek, akkor folytasd tovább az ismerkedést egy romantikusabb párkapcsolat kialakítása felé.

3. Ha tetszik egy munkatársad, tapintatosan hívd meg őt egy kávéra!

Egy sima kávézás is sok stresszt tud okozni a munkahelyen, ezért válasszatok egy nyugodt kávézót a találkozásotok helyszínéül. Egy kávéra való meghívás nem egyenlő a romantikus randizással vagy egy romantikus vacsorával. Éppen ezért a kávézás pont arra jó, hogy megtudd, hogy működik-e köztetek a kémia, vagy semmi esély nem lenne arra, hogy közelebb kerülhessetek egymáshoz. Ez alapján pedig eldöntheted, hogy csak kollégák maradtok, vagy szorosabb kapcsolat kialakításába kezdtek.

4. Ha randira hívod az egyik munkatársadat, próbáld meg nem nagydobra verni azt a többi kolléga előtt!

Ha randira szeretnéd hívni a számodra kedves munkatársadat, próbáld meg ezt minél diszkrétebben tenni. Egy munkahelyen a kollégák mindig résen vannak és nagyon nehéz úgy tenni bármit is, hogy a többiek ne vegyék észre. Ezért nagyon fontos az, hogy gondold át jól, hogy hol és mikor hívod meg a kollégádat a randira. Ne kelts nagy feltűnést azzal, hogy elhívod őt, ne hangoskodj, és ne hívd fel magadra a figyelmet akkor, amikor elhívod őt randizni. Légy tapintatos és számíts arra is, hogy mi lenne akkor, ha a kollégád esetleg visszautasítja az ajánlatodat. Nagyon fontos, hogy ilyen esetben is megőrizzétek a munkakapcsolatotokat és továbbra is jól tudjatok együtt dolgozni.

5. Ha a kollégád visszautasítja a meghívásod, továbbra is tartsátok meg a munkahelyi professzionalizmust!

Ha megtetszett az egyik kollégád, de te nem jössz be neki, akkor ezt a visszautasítást ne vedd személyes visszautasításnak. Egy visszautasítás hátterében nagyon sok minden állhat. Egy munkahelyen nagyon fontos az, hogy egy esetleges visszautasítás után továbbra is együtt tudjatok egymás mellett békében dolgozni.

6. Ha a randira hívott munkatársad elfogadja a meghívásod, továbbra is tartások meg a professzionalizmust a munkahelyen!

Gyakran, amikor két kolléga belebonyolódik egy személyes kapcsolatba, nem csak őket érinti ez a változás, hanem a munkahely teljes dinamikáját. Párkapcsolati szakértők szerint mindegy, hogy a kolléga elfogadja-e a meghívásod a randira vagy sem, vagy férj és feleség lesztek, vagy párkapcsolatot alakítotok ki egymással, mindig nagyon fontos az, hogy különítsétek el a munkahelyi közeget és azt a közeget, ahol megélhetitek a párkapcsolatotokat. Ha nem így teszitek, akkor kellemetlen helyzetek és feszültség fog kialakulni a munkahelyi környezetben, melyek akár a szakmai teljesítményetek is befolyásolhatják.

Nincs lehetőség hozzászólni ehhez a bejegyzéshez.