6 gyümölcs és zöldség, ami hidratál a kánikulában
2018-08-04  /  Szerző:   /  Rúzs  /  Nincs hozzászólás

A nyári hőségben extra fontos, hogy sok vizet vigyél be a szervezetedbe. Nem csak azért, mert a folyadék segít a fogyásban és szebbé teszi a bőrödet, hanem azért is, mert szó szerint kimossa a testedből a méreganyagokat. Néhány pohár víz pedig simán helyettesíthető a következő zöldségekkel és gyümölcsökkel is!

1. UBORKA

Az uborkának közel 95%-os a víztartalma! Ráadásul tele van káliummal, ami segít megelőzni a stroke-ot, valamint gyulladáscsökkentő anyagokat és sok-sok vitamint is tartalmaz.

2. CUKKINI

Akárcsak az uborka, a cukkini is 95%-ban tartalmaz vizet, így szintén tökéletesen hidratál.

3. GÖRÖGDINNYE

A gyümölcsök közül a görögdinnyének van a legmagasabb víztartalma, 95%-os. Továbbá rengeteg A-vitamint, C-vitamint és B6-vitamint tartalmaz, sőt, tele van antioxidánsokkal. A kánikulában egy hűs dinnye szelet nagyon jól fog esni!

4. PARADICSOM

A paradicsom szintén 95%-os víztartalommal büszkélkedhet, így ez a zöldség is szuper választás, ha túlságosan dehidratált vagy. Ezenkívül karotinoid-tartalma miatt segíthet megelőzni a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát, továbbá A-vitamint, C-vitamint és rengeteg káliumot is tartalmaz.

5. BARACK

A barackot nem csak 88%-os víztartalma miatt érdemes fogyasztanod, hanem azért is, mert csökkenti a cukorbetegség és a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. Igazi szupergyümölcs!

6. JÉGSALÁTA

Talán nem is gondolnád, de a jégsalátának is nagyon magas, 96%-os a víztartalma. Ráadásul nagyon alacsony a kalóriatartalma, tele van rostokkal, A-vitaminnal és C-vitaminnal. Szóval ezt a zöldséget sem érdemes kifelejteni a salátádból vagy a szendvicsedből!

Forrás: Mindmegette

Nincs lehetőség hozzászólni ehhez a bejegyzéshez.