5 étel a sarki boltból, ami meggátolja az őszülést
2018-09-16  /  Szerző:   /  Rúzs  /  Nincs hozzászólás

Van, akit egyáltalán nem zavarnak az ősz hajszálak – sőt! Elfogadják az idő múlását, szeretik a fehér tincseiket, akárcsak a ráncaikat. Ám, ha te nem ezen szerencsések közé tartozol, akkor jó, ha feltankolsz ebből az 5 ételből, és fogyasztasz belőlük nap mint nap!

1. Dió

Ha sok, rézben gazdag diót fogyasztasz, megállíthatod, de legalábbis lelassíthatod az őszülés folyamatát. A réznek komoly szerepe van a melanin termelésben, a melanin pedig a hajszálak pigmentálásában – és már körbe is ért az-okozati láncolat.

2. Garnéla

Szakértői vélemények szerint, a cink is nagyon fontos a hajszín megőrzésében, így tanácsos cinkben gazdag ételeket fogyasztani, úgy, mint garnélát vagy más rákokat, sajtot, és olajos magvakat.

3. Hal

A csodálatos Omega-3 zsírsav nem csak a szívnek tesz jót: megerősíti a bőrt és a hajat. Rengeteg van a különféle halakban, az olajos magvakban és a zöld színű zöldségekben.

4. Csirkehús

Ha kevés B12-vitamint viszel be a szervezetbe, az a haj elvékonyodásához, kiszáradásához és korai őszüléséhez vezethet – számos más egészségügyi problémával egyetemben. Őrizd meg a hajszíned és az egészséged úgy, hogy sok csirkehúst, tojást, sajtot, tejet és tengeri herkentyűt fogyasztasz.

5. Brokkoli

A folsav szedését általában a terhes nőkre hagyjuk, pedig a hajunk egészségéhez legalább annyira elengedhetetlen,  mint a kisbabák fejlődéséhez: hiánya korai őszüléshez vezethet. Itt az ideje, hogy példát vegyünk a kismamáktól, és együnk annyi folsavban gazdag ételt, amennyit csak lehet: jöjjön a brokkoli, a bab, borsó lencse és a spárga, minden mennyiségben.

+1. Napsütés

A haj szarulemezkéi tele vannak D-vitaminnal, így nem meglepő, ha színük megtartásához is szükségünk van rá, mégpedig nagy mennyiségben. Tartózkodjunk napon, amennyit csak tudunk, de legalább 20 percet naponta, lehetőleg télen is, így kellő mértékben feltankolhatunk ebből a csodavitaminból.

Forrás: Mindmegette

Nincs lehetőség hozzászólni ehhez a bejegyzéshez.